Translate

czwartek, 22 stycznia 2015

Wszystko Gra :)

Siemka parę dni temu za sprawą nowych Kolegów z forum trioda.com zapoznałem się z bardzo ciekawym artykułem na temat gramofonów http://sound.westhost.com/articles/cartridge-loading.html , a że mam i używam takowego , postanowiłem uzbrojony w nową wiedzę na temat większości zjawisk zachodzących w takowym , go sponiewierać trochę po mojemu :)

W oryginale to był QUAND

Teraz po oklejeniu fornirem Wenge i dociążeniu jest Citrone samo oklejanie to tylko dla oka miało dać przyjemność


Natomiast po zapoznaniu się ze wspomnianym tekstem Pana Rod`a Elliott`a postanowiłem poprzesuwać rezonanse samego chasis jak i pozostałych elementów w następujący sposób 

Podoklejałem dopasowane formatki z płyty MDF o grubości 18 mm , mocując je na klej introligatorski oraz wkręty 



Zmieni uległa również instalacja ramienia , dałem grubszą miedź w izolacji PTFE 




Dolna osłona była wykonana z 5 mm płyty pilśniowej , wszystko lekkie i giętkie , zmieniłem na MDF 18 mm




Takie niby nic ale efekt mnie zdumiał :) Jest dużo lepiej w całym zakresie , wokale czyste , scena uporządkowana . Dźwięk nie jest  papierowy , dużo czystszy :)



W planie ma zamiar wykonać nowe ramie z drewna z instalacją zewnętrzną . Zobaczymy jak się sprawdzi
na koniec próbka możliwości mojego grajka , za pomocą karty dźwiękowej oraz programu Audacity zcyfryzowałem kawałek winyla , Manfred Mann`s track1 Blinded By The Lights (Bruce Springsteen)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz