Translate

sobota, 21 czerwca 2014

Tuner Pioneer F-208

Witam Wszystkich :)
Dzisiaj mam trochę inną propozycję , oczywiście też korelacja lamp z elektroniką krzemową :)
Jakiś czas temu dostał się w moje ręce odbiornik radiowy Pioneer F-208RDS . Dostałem go w prezencie od Kolegi Sławka F. :) W pełni sprawny i funkcjonalny tunerek okazał się nie nadawać do słuchania ponieważ jako źródło grał fatalnie płasko bez wyrazu , co będę tłumaczył taniutki sprzęt słabe granie :)
Postanowiłem go "Uratować" bo zgrabny i przyjemny w obsłudze.
Układ testowy lamp 6N23P zmontowałem z jakiegoś śmiecia . Za żarzenia odpowiedzialny był stary zasilacz impulsowy od tunera sat , 12V/1A przy równoległym połączeniu obwodów żarzenia w zupełność wystarczyło żeby lampy ożyły :) . zasilacz anodowy totalnie minimalistyczny na rdzeniu od malutkiego transformatorka z 4V/A z zasilcza niewiadomego pochodzenia ale z uzwojeniem pierwotnym na 230V i dowinętym uzwijenem pierwotnym 90V.
parę radzieckich elementów NOS 2 godziny i po robocie .
tuner FM jest zrealizowany na układzie scalonym BA1450S Wyjście jaet ze stałą składową więc bezpośrednio mogę sterować lampą bez kondensatorów i innych elementów pośrednich .
Po uruchomieniu zaaplikowanego przedwzmacniacza lampowego bardzo mile się zdziwiłem Radio zagrało PIĘKNIE :)
Dźwięk czysty głęboki z niesamowitą sceną jak na takie źródło , głębia szerokość wszystko się pojawiło .
Porównałem ten wynalazek z tunerem SCOTT amerykańskiej produkcji model T526 który był dla mnie
ideałem odbiornika radiowego żeby być obiektywnym poprosiłem o opinie i test kolegę Andrzeja i bez sprzecznie Pionek zagrał dużo lepiej . Więc wybudowałem całkem nowy układ przedwzmacniacza na lampach 6N1P-EW z zasilaniem anodowym -250V  Żarzena ~6,3V

Prezentowane Fotografie Pionka z nowym zasilaniem zrealizowanym na TS Piotr Sacha pietro4@wp.pl tel. 602582850 6,3V/2A 190V/50mA  Kondensatory rubcon elementy NOS Lampy 6N1P-EW



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz