Translate

czwartek, 27 listopada 2014

Cześć .
Jest super :)
Zastanówcie się , kiedy słuchając Muzyki dopadło Was wzruszenie . Mnie dopada zawsze jak słucham na żywo Toporowski Duo Kumple moi :) z Legnicy gdzie kiedyś mieszkałem . Takie Libertango w ich wykonaniu na żywo to wyciskacz łez . Nigdy nie zdarzyło się tak mocne wzruszenie gdy słuchałem za pomocą sprzętu audio , aż do dziś :)
Mianowicie dopracowałem Cyklona na lampach 6S33S-W w lampie mocy w układzie z pływającymi zasilaczami (circlotron) i ECC83 na stopniach wstępnych . Moc 2x 17 Watt , stabilność impedancyjna 0,2 Ohm .

Jak wiadomo w tej aplikacji kluczowe jest ujemne sprzężenie zwrotne bo od  niego zależy stabilność wzmacniacza przy współpracy z nisko omowymi głośnikami takimi jak 4 lub 8 ohm .
Stopień wstępny też nie może być pierwszy lepszy bo przy pętli USZ 10 dB musi dać radę napędzić Diabła :)
tak więc większość DIY`erów stosuje lampy E810F lub 6Ż52P taka lampa wysteruje nawet deskę :) jak powiedział Kiedyś Leszek Szałaszewicz z www.Audio-Akustyka.eu .
Ja jakoś nie mogłem sobie poradzić z tą lampą , ma bardzo duże wzmocnienie i lubi się wzbudzać .
zastosowałem klasykę ecc83 i jest super . Po rozmowie z Wojtkiem Korpaczem który z racji swojego doświadczenia i mojego do niego zaufania w tą Jego fachowość wziąłem sobie do serca to co powiedział o OTL`ach . a mianowicie że słabo z basem i przestrzeń cieniutka . Uzbrojony w tą wiedzę zareagowałem w stopniu wstępnym nietypowym połączeniem katod lamp sterujących i uzyskałem piękny mocny głęboki bas jak i przestrzeń oraz głębię.

Potem długo potem po pierwszych zachwytach i odsłuchach zacząłem poprawiać . skończyło się na wy lutowaniu zbędnych rezystorów kolejnej weryfikacji parametrów pracy lamp i uproszczeni jeszcze bardziej konstrukcji wzmacniacza
Wymontowane elementy zastąpione 4 rezystorami.
I tu pojawił się moment wzruszenia  , gdyż dysponuję płytą CD którą dostałem od Bliźniaków prawie 10 lat temu , Posłuchałem popłakałem i już wiem co to jest Muzyka w wydaniu mojego audio . Na fotkach cały system ustawiony w warsztacie . Sony 227 ESd Coax Citone , Cyklon , kable 2x0,5mm2  
Kolumny TL2,2 na głośnikach SABA Studio llA Filtry 1 rzędu cewka na bas i kondensator na elipsę podział 4,5 Khz , potencjometr do wydatku głośnika średnio-wysoko tonowego .
Pozdrawiam Serdecznie .Tomasz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz