Translate

niedziela, 30 listopada 2014

Pusto , ale czy na pewno ? rema box adagio 830

Cześć . W piecu pali się wyśmienicie :)
znaczy się do roboty !!!

Dziś na tapecie Zabytkowe Kolumny RFT Adagio z zestawu Hi-Fi dla notabli z lat 70`tych .
I bez osłony

Paczki (słówko podłapałem od Ignacego Gruszeckiego) bardzo fajne typowe brzmienie BBS tylko takie z DDR :)
się za wiele nie spodziewałem ot kupiłem bo lubię posłuchać w warsztacie czy stolarni radia a Isophonów mi szkoda było . Docelowo Paczki wylądowały w chałupie w zestawie z Pioneer SX34 (w pełni lampowy amplituner z RIAA MM) . No i tak czasu nie było , a grało to brudno i matowo . Się zlitowałem nad Rodziną
i postanowiłem coś z nimi zrobić . Plan już miałem po doświadczeniach w budowie TL2,2 z nowymi materiami do wygłuszenia skrzynek . Guma butylowa jest u mnie na stanie bo często gęsto modyfikuję kolumny usługowo .
Tak więc rozbebeszyłem ustorjstwo , na początek jedną sztukę , celem porównań brzmienia po modyfikacji..
Po wstępnych oględzinach przebudowałem zwrotnicę na filtry 1 rzędu , bo takie lubię najbardziej a i lampom nie są obojętne . Żadnych kabli nie zmieniałem uważam że przy mocach rzędu 10 watt nie ma to sensu .

Preparowanie wygłuszenia polega na pocięciu w paski  piany i rozcięciu jej jak bułkę .

Tak przygotowany materiał należy ułożyć na kartonie pasek koło paska celem napylenia kleju kontaktowego
Ja używam BAPCO klej kontaktowy w spraju .
Następnie oczyszczoną wewnątrz skrzynkę ze wszelkich gratów  takich jak głośniki zwrotnica oryginalne wygłuszenie , trysnąć ją w środku klejem , symbolicznie .
Krok następny to , odczekać chwilę i kleić paski piany . Pianę kleić przeciętym do zewnątrz , czyli najbardziej porowatą stroną do głośnika . Metoda na ilość pasków jest prosta , należy wyciąć po jednym arkuszu na ściankę jednej skrzynki . Po rozcięciu pasków mamy materiał na dwie skrzynki .
Zwrotka na miejsce , kolejne wygłuszenie o kulki silikonowe czyli wypełniacz do poduszek :) 1 kg kosztuje 12 PLN . Polecam super wypełniacz:)
Jak mocno wypełniać , jak kto lubi :)
Ja lekko układam po rogach i tyle .
Gotowe:) Życzę Przyjemnej pracy Panie Michale.
Pozdrawiam T.

A jak to gra . Gra dużo lepiej , po pierwsze :
ciśnienie akustyczne średniego pasma wewnątrz skrzynki jest mocno wytracone na pianie , a zatem się  tak mocno nie odbija od ścianek i nie zniekształca dźwięku na membranie głośnika . efekt czyste średnie pasmo , i lepszy bas :) piana reaguje z basem dodaje niskich rejestrów . Polecam porównać zmodyfikowaną skrzynkę do nie zmodyfikowanej . Będziecie zaskoczeni:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz