Translate

sobota, 15 listopada 2014

Witam Wszystkich (średnie dzienne odwiedziny 1)
Dawno nie pisałem , zajęty budowaniem między innymi na targi Audio Show 2014:)
Jakoś tak się zdarzyło że będąc w spółce z Kolegą Miłoszem , załatwił On kawałeczek miejsca U swojego z kolei kolegi Patyka .
I tak oto wylądowaliśmy w pokoju 710 w Hoteli Jan Sobieski
Pokój mały ale ustawny pomieścił się też Emil

I było nas trzech Audiomagic.pl  http://www.limeears.com/ oraz SWS audio (Citrone & Fatso)
Pełna współpraca , każdy coś miał , Patryk dostarczył słuchawki Audeze Ja  z Miłoszem źródła i wzmacniacze , Emil zbierał wyciski na indywidalne słuchawki dokanałowe własnego pomysłu i wykonania .

Ludzi było co nie miara , wszyscy zorientowani i kulturalni :)
Ja osobiście prezentowałem 4 sprzęty
Trzy wzmacniacze lampowe w tym jeden OTL na Diabłach .Oraz Citrone TubeDAC w nowej odsłonie
Klasyczna obudowa tym razem zaprojektowana Przez Pana Dwid Króla . Genialnie rozwiązana pod względem konstrukcji i montażu , wykończona litym drewnem dębowym dostarczonym na wymiar przez Pana Darka z Gorzowa Wiel. elektronika prawie bez zmian , Tania i solidna płyta PCB z przetwornikiem CS4398
Aplikacja lamp ecc81 w układzie zbalansowanym . Tam nowe Citrone to pełnowartościowe źródło symetryczne o impedancji wyjścia 100 Kohm :) już nie trzeba się męczyć z odwracaczem fazy w konstrukcjach symetrycznych czy driverach lamp mocy wzmacniaczy Push Pull . Mi na przykład jest łatwiej zastosować takie źródło jak próbować zrobić dobry odwracacz fazy :)

Tym bardziej że nowe Citrone gra lepiej od Pierwowzoru , z racji charakteru lamp nie mogłem zastosować ecc83 bo było za duże wzmocnienie musiałem użyć ecc81 ale jako stopień typowo napięciowy , lampa jest bardzo mało obciążona a co za tym idzie lepiej gra na jednej triodzie niż na dwóch . Sumarycznie Citrone w wersji symetrycznej gra lepiej po złączu RCA od starego.

Wzmacniacze to SET`y małej mocy 2,5 Watt oraz 6 Watt .
Konstrukcje totalnie uproszczone żadnych zbędnych elementów  , tor zasilania to trzy kondensatory rzystor  i dławik.
W torze audio też  banał potencjometr dwie połówki ecc82 w połączeniu galwanicznym siatki i anody .
Gra to wyśmienicie .

SET 6 Watt 6 Ohm (słuchawki 200Ohm)
Tak samo , Tafa od Piotra Sachy z Bochni . Pasmo 10 Hz !!! do 110 Khz !!! i to wszystko tylko na 5 sekcjach i rdzeniu zwijanym ciętym RZC . Diver ecc82 lampa mocy 6S41S .

Zainteresowanie tym co robię mnie onieśmieliło , Pytanie jak to robię że jest zupełnie na odwrót jak budują wszyscy konstruktorzy sprzętów lampowych , a gra tak smacznie :)
Tajemnica tkwi w umiarze . za dużo nie znaczy lepiej w przypadku lamp , to samo tyczy się ceny elementów . Wszystko co technicznie dobre z odpowiednimi parametrami w zupełności wystarczy . Taka był moja odpowiedz . Najdroższe elementy w moich konstrukcjach to TG są przeważnie trzy razy droższe od tego co można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym . Ale są wyjątki SET2,5 Powstał na zmodyfikowanych TG-2,5 od Bambino :) Genialnie współparacuje z Lampą 6S19P i ecc82 .
A jak zrobić żeby przydźwięk sieciowy nie występował przy tak minimalistycznym bloku zasilaniato już moja słodka tajemnica :) oraz konstruktorów z lat 50 tych.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony , złapałem klimat targów , poznałem świetnych Ludzi nawiązałem kontakty . Kolega Emil w drugi dzień wieczorem wyciągnął mnie na mały rekonesans . Najbardziej zagrało
i tu muszę opisać bo nie wiem gdzie byłem . Klocki Naim paczki Gracham Audio + winyl (4 lub 5 piętro)
Dac był do d... ale winyl + wzmacniacz Naim + Gracham to zagrało świetnie , takie brzmienie Kocham . I takie buduję :)
Nie napiszę za wiele o prywatnym odsłuchu mojego najnowszego wzmacniacza Cyklon na diabłach
OTL moc 2x 18Watt stabilny przy 0,2 Ohm .
No może parę słów
Dupę mi urwało i nie tylko mnie :) Tydzień nie minął już jest chętny na to cudo :)

Nowe znajomość w linkowni
Dla zainteresowanch KOtakt cytryniarz@tlen.pl tel. 792 52 18 63


Kolumny monitory mojego autorstwa na głośnikach Visaton W130 oraz TW70 naturalny fornir oaz autorskie materiały wygłuszeniowe . Fitry 1 rzędu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz